Google+ Fans

Monday, October 8, 2012

8/10 Birthday arwah mama

   Pagi ni aku terasa sangat sebak tatkala membaca sms dari kakakku.. Katanye dia terpaksa amik EL sebab tak boleh nak tahan sedih pagi2 ni so dia nak pergi bersihkan kubur arwah mama.. Kakak aku ni dia tinggal kat Shah Alam & sanggup turun ke Datuk Keramat yang memang terkenal sangat jem pada waktu pagi hanya semata2 ingin menziarahi kubur mama. Aku pon sudah pasti kalau boleh ingin menziarahi kubur mama selepas waktu bekerja nanti..Yela orang jauh pon dah sampai takkan la orang yang dekat2 ni tak pergi pulak kan..Ofis aku kat Setiawangsa je..tak sampai 10 minit dah sampai Datuk Keramat.
   Kisahnye kenapa hari ni jadik terlebih syahdu kerana 8/10 adelah hari lahir arwah mama kesayangan kami adik beradik. Beliau baru meninggal pada bulan 12 tahun lepas. Jadik semua yang kami semua harungi tahun ni adelah 1st time kami tanpa mama kami..Namun begitu hari ni 8/10 sudah pasti tidak akan berlalu dengan sia2..Pada hari Sabtu yang lepas kami telah membuat tahlil arwah yang hanya dihadiri oleh anak2 dan juga orang surau. Walaupon ringkas tapi sangat bermakna pada kami.
   Oleh kerana aku terikat dengan kerja di ofis jadik aku memang tak dapat ziarah kubur mama pagi2.. Ape yang aku mampu buat duduk kat tempat aku dan sedekahkan al-fatihah buat arwah. Kemudian on Fesbuk letak kat status mintak sape2 yang baca post tu dapat sedekahkan al-fatihah juga buat arwah.. Semoga semua yang prihatin tu dibalas dengan pahala dan dipermudahkan segala urusan mereka hari ni..AMIN~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

LinkWithin